لوله کاروگیت | قیمت لوله کاروگیت | کارخانه لوله کاروگیت

فروش لوله کاروگیت - کارخانه لوله کاروگیت - لوله کاروگیت -لوله کروگیت

لوله کاروگیت | قیمت لوله کاروگیت | کارخانه لوله کاروگیت

فروش لوله کاروگیت - کارخانه لوله کاروگیت - لوله کاروگیت -لوله کروگیت

تفاوت لوله کاروگیت و لوله پلی اتیلن تکجداره

در این پست در صدد هستیم تفاوت های بین لوله های کاروگیت دوجداره با لوله های تحت فشار تکجداره را تشریح نمائیم.

لوله های پلی اتیلن تکجداره عموما جهت انتقال آب  و گاز مورد استفاده قرار می گیرند و از اینرو جایگزین مناسبی برای انواع لوله های فولادی و فلزی می باشند.

 لوله های پلی اتیلن موارد مصرف دیگری نیز دارند.

 مهمترین کابردهایلوله پلی اتیلن تحت فشار عبارتند از: استفاده به عنوان غلاف سیم ها و کابلهای فیبر نوری (لوله پلی اتیلن کابلی)، استفاده تحت عنوان لوله پلی اتیلن گازی و نهایتا زهکشی که در اینگونه از موارد براحتی می توان از این لوله ها استفاده نمود.

لوله های پلی اتیلن تکجداره دارای فشار بار داخلی می باشند یعنی اینکه بسته به میزان دبی و نیروی وارده از سمت پمپهای فشار قوی و فشار آب ورودی داخل لوله های پلی اتیلن، فشار وارده بر جداره داخلی را به خوبی دفع می کنند و معمولا جهت مواردی چون آبرسانی و انتقال گاز از گزینه های برتر هستند.

در کنار تمام قابلیت ها گونه ای دیگر از لوله های پلی اتیلن تولید می گردند که برعکس لوله پلی اتیلن تکجداره دارای فشار بار داخلی نمی باشند و صرفا جهت انتقال سیالات دارای جامدات بصورت ثقلی تحت عنوان هدایت کننده  آب و فاضلاب شهری و روستایی مورد استفاده قرار می گیرند. به این لوله ها در علم مهندسی لوله کاروگیت گفته می شود که جهت مواردی چون انتقال فاضلاب های شهری و روستایی، زهکشی، غلاف رایزر و در برخی موارد استفاده به عنوان جداره چاه ها که از استقبال بالایی برخوردار بوده است.

لوله های کاروگیت پلی اتیلن به دلیل برخورداری از مقاومت مکانیکی بالا به راحتی درون ترانشه ها قرار می گیرند و از استحکام بالایی در مواجهه با فشارهای بارهای مرده و زنده سطحی و زیر سطحی در زیر زمین حتی تا عمق 20 متر برخوردارند.

اتصال این لوله ها در سایزهای بین 160 میلیمتر الی 1400 میلیمتر به صورت کوپلر و واشر بوده و در سایزهای بالاتر توسط جوش اعم از اکستروژن و یا الکترو فیوژن و یا بات فیوژن به یکدیگر متصل می شوند.

 قیمت لوله کاروگیت یکی از پارامترهای مهمی است که باعث گردیده است امروزه از مصرف لوله های تکجداره پلی اتیلنی کاسته شود و مصرف این نوع لوله ها بیشتر شود . مهمترین کاربردهای لوله کاروگیت عبارتند از : 

جمع آوری و انتقال فاضلاب های شهری و روستایی

جمع آوری و انتقال پساب ها و روان آبها در شهرک های صنعتی و کارخانجات

استفاده از لوله کاروگیت در ساخت منهول تحت عنوان منهول کاروگیت

استفاده بعنوان لندفیل های زباله

استفاده بعنوان مخزان سپتیک کاروگیت

استفاده بعنوان مخازن نگهداری اسید و ...

به صورت کلی برخی از مردم به لحاظ شکل ظاهریه لوله های کاروگیت این لوله ها را نسبت به اقلام مشابه تکجداره دارای قیمتی بالاتر می دانند و تصور کلی این است که قیمت لوله کاروگیت نسبت به قیمت لوله پلی اتیلن بسیار بالاتر بوده و از این رو تمایلی به خرید لوله های کاروگیت در ابتدای امر ندارند.

 اما در مقایسه قیمتی که انجام می دهند در کمال تعجب بیان می کنند که نظر کلی ما این بوده که لوله های کاروگیت قیمت بالاتری نسبت به لوله های پلی اتیلن تکجداره داشته که این مقوله کاملا اشتباه بوده و میتوان حسب نیاز پروژه با قیمت پایینتر از لوله های کاروگیت به جای لوله های پلی اتیلن تکجداره استفاده نمود.

در یک قاعده کلی می توان گفت قیمت لوله کاروگیت در تمامی سایز و مقاومت ها از قیمت لوله پلی اتیلن تحت فشار در همان سایزها حتی در کمترین مقاومت داخلی کمتر است.